בחירת הסוג הנכון של התאורה חשוב להפעלת עסק מצליח. בעוד העסק, באופן טבעי, רוצה לשמור על עלויות נמוכות ככל האפשר, הדבר איננו צריך להוות קריטריון קובע, בעת בחירת סוג התאורה הנדרשת. במקום זאת, בית עסק, משרד או מסעדה צריכים להתמקד באספקת התאורה שתסייע לעובדים לעבוד טוב ותעודד לקוחות להגיע ולרכוש את השירותים (או המוצרים) שלהם. להלן כמה טיפים בסיסיים שעסקים צריכים לשקול, כאשר הם מתכוננים לרכוש פתרונות תאורה לעסקים.
משרד תמיד צריך להיות מואר היטב, כך שהעובדים לא יצטרכו לאמץ את עינייהם בזמן קריאת הדוחות או הטיפול במשימות היומיום. תאורת פלורוסנט, היא, לעתים קרובות, הבחירה הטובה והטבעית ביותר. אין בה הרבה עיצוב, אבל היא מבצעת את העבודה. חלק (או כל) העובדים עשויים גם להיות זקוקים לתאורה ממוקדת, בהתאם לסוג העבודה שהם מבצעים. אדם העובד אך ורק מול המחשב, אולי לא יזדקק לתאורה מסוג זה, אבל אדם המטפל בניירת או עובד עם רכיבים קטנים יזדקק לה ללא ספק.
תאורת החנות יכולה להוות את ההבדל בין חנות שלקוחות נהנים ואוהבים להיכנס אליה, לבין חנות שממנה הם מדירים את רגליהם. כל המעברים בחנות צריכים להיות מוארים היטב באמצעות תאורת פלורסנט, המותקנת בפונקציונאליות האופטימלית ליצירת המראה האסתטי. כמו כן, חשוב להשתמש בספוטים מכוונים היטב כדי להדגיש את האטרקטיביות של מוצרים מסוימים. תאורת ספוטים איננה הכרחית עבור כל המוצרים, אבל צריכה להיות בשימוש עבור אלה שמקודמים בכל נקודה נתונה בזמן. תאורת ספוט על המוצרים בחלון הראווה אף היא דרך טובה כדי למשוך את תשומת ליבם של העוברים ושבים, שכל אחד מהם הוא לקוח פוטנציאלי.
סוגי התאורה המשמשים במסעדה יכולים להשתנות במידה רבה בהתאם לסגנון הייחודי של המסעדה ועיצובה. יחד עם זאת, יש כמה נקודות משותפות לרוב המסעדות. לדוגמה, רוב המסעדות ימנעו מאורות תקרה גדולים, בוהקים ובהירים. גופי תאורה תלויים המותקנים מעל לכל שולחן, עשויים ליצור אווירה רומנטית, אבל, גם האור הבוקע מהם, לא צריך להיות בהיר מדי, אלא כזה המספק בדיוק את התאורה המאפשרת לסועדים לראות את האוכל והמשקאות בבירור.
ניתן לפזר גופי תאורה מדגישה על הקירות, כדי לספק תאורה נוספת. המסעדה אולי תרצה להפעיל את האורות האלה בזמן הצהריים, אבל, מאוחר יותר, עם רדת הערב, לעמעם אותם, כדי ליצור אווירה רומנטית ומרגיעה ללקוחות הסועדים ארוחת ערב. מצד שני, מסעדה עם מזנון (בהגשה עצמית או על ידי העובדים בשטח המזנון) תרצה להתקין פס תאורה מעל אזור המזנון, כדי שלקוחות יוכלו לראות בבירור את המזון. במקומות כאלה, אזור האכילה, בו ממוקמים השולחנות, צריך להיות מואר היטב אבל לא באור בהיר או חזק מדי.
כאשר מדובר על פתרונות תאורה לעסקים, עלות התאורה, אמנם, נחשבת למשנית בעת בחירת צורת התאורה הנכונה של תאורה העונה על הצרכים של הגוף העסקי. יחד עם זאת, כל עסק או ארגון ירצה לשמור על העלויות מצומצמות. הנה שלוש סיבות טובות, מדוע תאורת לד היא הפתרון המומלץ.
כאשר משווים בין תאורת LED משרדית לבין פתרונות התאורה המסורתיים והישנים יותר, לא באמת קיים בסיס להשוואה. אם אנחנו עוסקים בעלויות, אז נכון, העלות התחילית היא גבוהה יותר, אבל אורך החיים הארוך של הנורה הופך להיות הגורם העיקרי לחיסכון שלה. החלפתן של נורות ליבון דורשת כוח אדם וזמן בתדירות גבוהה, שלא לדבר על סיכון הנפילה הקיים בהחלפתן במשרדים בעלי תקרה גבוהה. נורות ה-LED מבטלות את כל העלויות הללו, בשל אורך חייהן והצורך בהחלפתן רק לעיתים רחוקות.
חשבון החשמל הוא אחד מהמסמכים שאף בעל גוף עסקי איננו אוהב לקבל, בעיקר, כי אין לו הרבה מה לעשות בנוגע לחיסכון. משרדים ועסקים פועלים על בסיס צריכת חשמל גבוהה וקבועה, שכן רוב המכשירים המופעלים מופעלים באופן קבוע, וצורכים חשמל. אחד מהיתרונות המשמעותיים של נורות ה-LED הן ניצולת החשמל הגבוהה שלהן - נורות לד מנצלות 80% מהאנרגיה המוזנת אליהן לצורך חשמל, ורק 20% אובדים לטובת ייצור חום. בנורות ליבון, למשל, המספרים הם הפוכים. לכן, שימוש בנורות LED חוסך חשמל.
מלבד יעילות מרשימה, חיסכון באנרגיה ואורך חיים, לנורות LED ישנו גם פתרון ירוק לתאורה המשרדית. הנורות אינן מכילות כספית או חומרים רעילים אחרים (להבדיל מנורות CFLs, למשל), הן ניתנות למחזור ב-100%, ומפחיתות בשליש את טביעת הרגל הפחמנית שלכם.
כפי שניתן להבין, לא רק העלות המיידית היא זו המהווה קריטריון מוביל בבחירת פתרונות תאורה לעסקים. נכנסים לכאן שיקולים של עלויות לטווח הארוך, שיקולים של שמירה על איכות הסביבה (שאגב, תדמיתית, מצטיירים מצוין בעיני לקוחות ומשקיעים) ושיקולים נוספים רבים. בכל מקרה, יש לזכור, כי תאורה מהווה את אחד מכלי העבודה העיקריים שמשרד או עסק מספקים לעובדים בהם, וכל ניסיון לחסוך בעלות על חשבון התאמת התאורה המתאימה, עלול להסתיים בנזקים כספיים לעסק. כך, שההחלטה האמיתית איננה "האם לרכוש את פתרון התאורה העסקי המתאים לעסק שלי ביותר, או לא?" אלא "איזה פתרון תאורה עסקי ישרת את מטרות העסק שלי בצורה הטובה ביותר?"!
לכתבה הבאה ← → לכתבה הקודמת