יותר ויותר מעסיקים עברו לאחר תקופת הקורונה, הסגרים והבידודים, למודל היברידי של עבודה, כאשר חלק מימות השבוע העובדים נשארים לעבוד מהבית וחלק מהימים הם מגיעים לעבוד מהמשרד. לעבודה מהבית יש אינספור יתרונות, ובעיקר הגמישות המאפשרת לתמרן בין חיי הפנאי הבית והמשפחה, לבין העבודה. ביום עבודה מהבית אתם קובעים את סדר העניינים, ואפילו אם יש לכם פגישות זום וכדומה, אתם יכולים להחליט כיצד להתנהל בשאר שעות יום העבודה. כמו כן, הזמן הנחסך על נסיעות ומעברים הוא עניין לא מבוטל, שלמעשה משחרר לכם עוד פנאי לספורט, לתחזוקה הבית, או אפילו לשתות קפה כמו שצריך בבוקר. עם זאת, לא כל אחד בנוי לעבודה מהבית, ולא לכל אחד זה בא בקלות. לעתים, עצם ההימצאות במקום שאנחנו גם מבלים בו, וגם יש מטלות הכרוכות בו כמו כביסות, כלים ועוד, לצד מסכים ושאר הסחות דעת, מקשה מאוד על יכולת הריכוז וההתכנסות, גורמת לנו להתפזר ולהיות הרבה פחות פרודקטיביים, ואנחנו עלולים לשלם על כך מחיר כבד. אין מחיר לחופש? לא בטוח. אז אם גם אתם מאלה שמתקשים למצוא את הדרך להתייעל בעבודה מהבית ולא להתפזר לכל הכיוונים, הכנו עבורכם כמה עצות מעשיות שיסייעו לכם להוציא מהמצב את המיטב, ויגרמו לבוסים או ללקוחות שלכם להיות מרוצים.
עבודה יעילה תמיד מתחילה מתכנון נכון ומוקפד של סדר הפעולות והמטלות. לכן, ובמיוחד אם אתם עובדים מהבית ומקדם ההתפזרות שלכם גבוה מתמיד, חשוב לנהל לוח זמנים מפורט. יש לשים לב, שבניגוד ללוח הזמנים שאולי אתם מנהלים כאשר אתם נמצאים במשרד, כאן מומלץ להכניס ללו"ז היומי כל מטלה ופעולה שעליכם לבצע במהלך היום, גם אם אינה קשורה בעבודה. לדוגמא, אימון גופני, קיפול כביסה ואפילו הפסקת קפה והפסקת צהריים. ברגע שיהיה לכם מול העיניים את כל רצף הפעולות באופן מסודר, נסו להיצמד לרשימה הזו ותיווכחו שאתם מספיקים הרבה יותר בכל יום בבית ומתפזרים פחות.
דברים הם מה שאנחנו עושים מהם, ובמיוחד כשמדובר בעבודה מהבית, אם תתייחסו לעניין ברצינות הראויה, כל הצדדים יצאו מורווחים. העניין הזה מתחיל בהקצאת פינת עבודה, או אם יש אפשרות, משרד של ממש ועיצוב החלל הזה באופן שישרת אתכם היטב ויאפשר לכם עבודה נוחה ויעילה, כאשר אתם מקבלים עליכם את ההחלטה שכל עוד אתם ישובים במקום הזה - אתם בעבודה. התחילו מהצטיידות בשולחן עבודה, כיסא משרדי נוח וכמובן מחשב. בשלב הבא, התפנו גם לבחירת תאורה למשרד, כזו שתאפשר לכם מצד אחד לראות היטב, ומהצד השני גם תיצור אווירה נעימה בחלל. מעבר לתאורה המרכזית בחדר, מומלץ לחפש גופי תאורה נקודתיים, כמו למשל מנורת שולחן, שתוכל לסייע לכם במקרה שאתם עובדים גם בשעות שמחשיך בחוץ. כמו כן, קשטו את הסביבה באופן אסתטי ונאה, שיעשה לכם חשק להאריך את השהות שלכם בחלל הזה. עציץ נאה, תמונה על הקיר או אפילו צביעה של קיר אחד או יותר, יכולים לשדרג באופן ניכר את כל המתחם הזה. כמובן, דאגו שיהיו ברשותכם עטים, מחברות וכל כלי המשרד להם אתם זקוקים בדרך כלל במהלך יום עבודה סטנדרטי.
אם כשעבדתם במשרד, לא יכולתם להרשות לעצמכם להתפזר יותר מדי, כי הייתם מוקפים בקולגות ולעתים אף בבוסים שלכם, הרי שכעת אתם מועדים לפורענות בכל זמן נתון, לבד בבית. הדבר העיקרי שגורם לכם להתפזר ולבזבז המון זמן יקר שיכל לשמש אתכם לעבודה, הוא כמובן הסמארטפון שלכם, ובמיוחד הרשתות החברתיות והווטסאפ, שכל נוטיפיקיישן לגביהם (ויש מלא כאלה בכל יום נתון), כבר משאירה אתכם לגלוש, להתפזר, לחטט בפרופילים של האקס (אפילו אם כבר יש לכם נכדים) ועוד ועוד… אז הדבר הראשון שכדאי לעשות, הוא קודם כל להיכנס להגדרות ולכבות באופן גורף את כל הנוטיפיקציות מכל אפליקציה המותקנת על הסמארטפון. שנית, אתם יכולים וכדאי לכם מאוד, להשאיר את הטלפון בנקודה מרוחקת משולחן העבודה ואם אפשר, אז על שקט. אם אתם מפחדים לפספס הודעות בווטסאפ וטרם עשיתם זאת - פתחו את הגרסא של האפליקציה על המחשב, ותקשרו עם כולם דרכה בלבד, במהלך יום העבודה. כמעט מיותר לציין שמסכים והפרעות מסוגים אחרים, כמו טלוויזיה ואפילו רדיו, מוטב שיהיו כבויים, לפחות במהלך כמה שעות שהגדרתם כשעות עבודה פרודוקטיביות.
עובדים רבים מנצלים את העובדה שהם לא צריכים לצאת מהבית, קמים בבוקר, שותים את הקפה שלהם ונשארים לעבוד עם הפיג'מה, מבלי ששטפו פנים אפילו. זה נשמע כמו כיף, אך זו טעות לנהוג כך. אם בכוונתכם להספיק ולעבוד ביעילות וברצינות, מומלץ בחום להעמיד פנים בכל בוקר, כאילו אתם עומדים לצאת לעבודה במשרד. המשמעות של העניין היא לשטוף פנים, להתלבש במשהו סביר, ואפילו להתאפר ולהתיז קצת בושם. באופן זה, אתם מעבירים לעצמכם את המסר של כוונות רציניות ושל נכונות לעבוד בשקידה ובריכוז. מה גם שהעניין הזה יכול להואיל לכם מאוד במקרה של שיחות זום שייתכנו במהלך היום, כאשר אתם נראים מתוקתקים ומסודרים בעיני הצד השני. לסיכום, עבודה מהבית יכולה להיות פתרון נפלא ורב יתרונות, אם משכילים לעשות את זה כמו שצריך, לסדר משרד ראוי ולהתייחס אל יום העבודה ברצינות הראויה.
לכתבה הבאה ← → לכתבה הקודמת